ویژه کنکور

بعد از کنکور چه کار کنیم ؟ | نکاتی که باید رعایت کنید!

سلام به همه شما گاماس ۲۰ی های عزیز،امیدوارم حال دلتون خوب باشه! اول از همه یه خسته نباشید بگم به همه بچهای کنکوری ۱۴۰۳ که کنکورشون رو دادن و الان در استراحت بعداز کنکورشون به سر میبرن. خب بچه ها امروز اومدم راجع به زمان بعداز کنکور تا اعلام نتایج باهاتون صحبت کنم. سوالی که برای خیلیاتون پیش میاد اینه که ما بعد از کنکور چه کار کنیم؟
ببینید بچه ها شما ۱ ماه پیش روتون هست که میتونین به خوبی ازش استفاده کنین و یا با درگیر کردن خودتون با یکسری اتفاقات این یک ماه رو خوب استفاده نکنین.

بعد از کنکور چه کار کنیم؟
بچها اونایی که هدفتون کنکور ۱۴۰۳ بوده و براش تلاش کردین، دیگه تا اینجای کار هرکاری از دستتون بابت این کنکور برمیومده انجام دادین. الان که دیگه کنکور برگزار شده طبیعتا هیج کاری از دست شما برای تغییر نتیجه برنمیاد و باید از اینجا به بعد رو به خدا بسپرین و منتظر اعلام نتایج باشین، و چه بهتر که این یک ماه رو به خوبی سپری کنین. خیلی هاتون هم هستین که میرین سراغ چک کردن کلید یا سایت هایی مثل سایت قلمچی که بچها میان توش درصد میذارن و حالا خیلی از این درصدها ممکنه فضایی باشه. خیلی هاشون ممکنه اصلا کنکوری نباشن و قصدشون این باشه روحیه بقیه رو تخریب کنن، پس خودتون رو خیلی درگیر این مسئله نکنین.
و این رو هم درنظر بگیرین بچها که توی کنکور چیزی که مهمه ترازه، نه درصد. یعنی وقتی درجه سختی ازمون میره بالا، رنج درصد همه بچها میکشه پایین و باعث میشه تراز برابری کنه با حالتی که سختی ازمون کم باشه و درصدها همه بالا باشن. یعنی مثلا درصد ۵۰٪ توی کنکور سخت میتونه با درصد ۷۰٪ توی کنکور آسون تر برابری کنه. پس خیلی هم از روی درصد خودتون رو مقایسه نکنین با کنکورهای قبلی.

نگرانی بعد از کنکور
و اما بچه ها همه شماها قطعا یکسری برنامه ها و تفریحاتی که توی سال کنکور باعث انگیزتون میشد و دوستش داشتین ولی بخاطر محدودیت زمانی نمیتونستین انجامشون بدین ولی برنامه ریزی کرده بودین که بعداز کنکور این کارها رو انجام بدین و روحیه و انگیزه بهتون میداد که راهتون رو ادامه بدین، دارین. پس الان اون کارها رو فراموش نکنین، دونه به دونه بیاین اونهارو انجام بدین. برای خودتون یه لیست بنویسین و دونه دونه اون کارهاتون رو انجام بدین و تیک بزنین و توی این یک ماه تا زمانی که نتایج اعلام بشه هرکاری که دوست داشتین رو انجام بدین که حسرتی براتون نمونه و حسابی تخلیه بشین.
اگر نتیجتون اون چیزی بود که دوستش داشتین که ایشالا همتون به اون چیزی که براش تلاش کردین و لایقش هستین برسین، که دراینصورت شما این یک ماه رو هم به خوبی سپری کردین و درنهایت به اون چیزی هم که خواستین رسیدین و از اونجا به بعد هم زندگیتونو ادامه میدین.
اما اگر نتایج باب میلتون نبود و حالا خواستین ببینین که یکسال بیشتر تلاش کنین برای چیزی که میخواین. و اینجا هم بهتون بگم بچها یکسال تلاش بیشتر برای چیزی که دوستش دارین زیادی نیست. برای شماهایی که تازه کنکورتون رو دادین واقعا ارزشش رو داره و یکسال واقعا رو دادین و حداقل میانگین یکسال برای این درس زحمت کشیدین و درس خوندین اگه بیاین به یکسال بیشتر فکر کنین شاید واقعا سخت و طاقت فرسا بنظر بیاد و فکر کنین که نشدنی هست و یک ناامیدی ناشی از نرسیدن به هدفتون و چیزی که میخواستین هم همراهش هست که باید به همه اینها غلبه کنین. چون خیلی ها بودن که تونستن و یکسال بیشتر موندن و تلاش کردن و به چیزی که میخواستن رسیدن و طبیعتا ارزشش رو هم داشت چون شما قراره یکسال تلاش کنین تا سالهای آینده زندگیتون رو با چیزی سپری کنین که دوستش دارین. صبح ها که بیدار میشین سرکار برین با انگیزه بری، نه اینکه بگین ای کاش برمیگشتم به عقب و یکسال دیگه بیشتر تلاش میکردم تا این همه مدت زندگیم رو درگیر شغلی نباشم که بهش علاقه ای ندارم. پس قدر این زمان رو بدونین و ازش به خوبی استفاده کنین.
بچها امیدوارم که نه صرفا در کنکور، بلکه در تمام مراحل زندگیتون موفق باشین. چون همونطور که میدونین کنکور همه چیز نیست، صرفا یه بخش کوچیکی از زندگیتون هست که قطعا اگر با برنامه ریزی درست ومناسب باهاش برخورد کنین میتونین از پسش بربیاین. خیلی ها تونستن، شما هم میتونین و هیچ فرقی با اونایی که تونستن ندارین چون قطعا شما توانایی هایی دارین که هنوز شکوفاش نکردین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *