مشاوره, مصاحبه

مصاحبه با برتر کنکور تجربی

مصاحبه با برتر کنکور تجربی

مصاحبه با برتر کنکور تجربی آقای سید اسماعیل موسوی رتبه ۱۰۸ منطقه دو
کنکور، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران

سلام،لطفا خودتون رو معرفی کنید.

سلام.سید اسماعیل موسوی هستم از استان اصفهان، شهر زرین شهر و رتبه ۱۰۸ منطقه دو کنکور ۹۶

چه رشته و دانشگاهی پذیرفته شدین؟

رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران

روزی چند ساعت درس میخوندین؟

سال دوم مطالعم نامنظم بود و میانگین مطالعم روزی ۳ ساعت بود.سال سوم روزی حدود۵ ساعت شد.تابستان سال چهارم روزی ۷ و بعد به مرور افزایش یافت تا به ۷ ساعت در روزهای مدرسه و ۱۳ ساعت روزهای تعطیل بعد از عید رسید.

تا چه حد به نتایج آزمون ها فکر میکردید؟

به نظرم نتیجه آزمون ها تا جایی مهمه که اگر خوب شد به ما روحیه برای ادامه هرچه بهتر کار بده و اگر بد شد به ما انگیزه جبران بده و اشتباهاتمون را به ما بشناسونه.غرق شدن در خوشحالی بعد از یک آزمون و نا امید شدن بعد از یک نتیجه نامناسب باعث عدم نتیجه گیری میشه و در این حد نباید به نتایج آزمون فکر کرد.

در دوران کنکور پیش اومده بود که کم انگیزه بشین؟ راه حلتون در این مواقع چی بود؟

بله. فکر کنم این حالتیه که برای همه در مقطع های مختلفی به وجود میاد.در این مواقع من به هدفم فکر میکردم و به این که افرادی که به این اهداف رسیدن الآن چقدر از تلاششون راضین و در واقع به امید رسیدن به این اهداف دوباره ذهنم را مرتب میکردم و دوباره درس خوندن با انگیزه را شروع میکردم.

به نظرتون ساعت مناسب خوابیدن و بیدار شدن در چه محدوده ایه؟

از اونجایی که روز کنکور ما مجبوریم حدود ساعت ۶ صبح بیدار بشیم برای تطبیق ساعت بیولوژیکمون باید حداقل یک ماه آخر کنکور را ساعت ۶ صبح بیدار بشیم و طبیعتا شب ها هم حدود ساعت ۱۰ بخوابیم.

در دوران جمع بندی چه تغییراتی در روش درس خواندنتون ایجاد کردید؟

در این دوران بیشتر ما بایستی درسها را مرور کنیم و نه مطالعه دقیق.تست های کنکور را حتما کار کنیم و تست های زمان دار زیادی هم بزنیم که سرعتمون بالاتر بره.دروس عمومی هم در این دوران اهمیت و ساعت مطالعشون نسبت به قبل بیشتر میشه.

در پایان اگر توصیه ای برای داوطلبان عزیز کنکور دارید بفرمایید.

خدمت همه داوطلبین عزیز عرض کنم که مطمئن باشن نتیجه تلاششون رو میگیرن و همین امر را مبنای تلاش بیشتر خودشون قرار بدن و اینکه در پناه خدا موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *