شیوه مطالعه دروس, مشاوره

حل مشکل کندخوانی در کنکور

حل مشکل کندخوانی در کنکور برای دانش آموزان کنکوری

مشاوره کنکور درباره کندخوانی و مطالعه بهتر

مشاور کنکور آقای دکتر عالی پور دانشجو پزشکی اصفهان

مشاور کنکور گروه مشاوره گاماس۲۰ و رتبه برتر کنکور تجربی

حل مشکل کندخوانی در کنکور

خیلی از دانش آموزا از این ناراضی هستن که چرا با اینکه ساعت مطالعه بالایی دارن و برای هر درس به مقدار کافی وقت میذارن اما هنوز بعضی وقتا نمیتونن به بودجه بندی آزمون برسن یا به عبارت دیگه سرعت مطالعه پایینی دارن. معمولا این سری مسایل در این موقع سال بیشتر دیده میشن چون دانش آموزها در ابتدای راه هستن و شاید هنوز نتونستن عادت های مطالعاتی خودشون رو بشناسن یا دارن با روش اشتباه مطالعه میکنن.

از این حرف میخوام به این نتیجه برسید که صبر داشته باشید تا بتونید با آزمون و خطا و مشورت بالاخره به روش مطالعه درست برای هر درس و حل مشکل برسید این نکته مهم رو بدونید که افزایش سرعت مطالعه امر تدریجی هستش و در مدت کوتاه حاصل نمیشه پس تمرین و تلاش پیوسته رو ترک نکنید.

تکنیک رفت و برگشتی

یکی از تکنیک هایی که میتونه برای افزایش سرعت مطالعه استفاده بشه تکنیک رفت و برگشتی هستش: یعنی اینکه قبل از اینکه یک مبحث رو شروع کنید و به طور روتین تست بزنید و درسنامه بخونید، سری به تستهای اون مبحث میزنید و با یه نگاه گذرا به تستها، نکات و کلیدواژه ها رو بررسی میکنید. این کار باعث میشه وقتی که برمیگردید تا درسنامه بخونید به نکاتی که اهمیت تستی بیشتری دارن توجه بیشتری کنید و با به شناخت قبلی از نحوه مطرح شدن تست و سطح سوالات مطالعه ی مفید تری خواهید داشت.

منظم و هدفمند شدن برنامه باعث میشه به مرور سرعت مطالعه بالاتر بره و یک برنامه ی خوب و استاندارد میتونه عامل بسیار تاثیرگذاری باشه مثلا شما قراره در طول هفته ۷۵ تست فیزیک بزنید و توی برنامتون سه جلسه فیزیک در طول هفته قرار داره؛ پس به عبارتی باید در هر جلسه ۲۵ تست رو تکمیل کنید و این باعث میشه یک فشردگی به وجود بیاد و به عبارت دیگه شمارو مجاب میکنه که کاری رو در یک زمان تعیین شده انجام بدید.

حل مشکل کندخوانی در کنکور

این کار به مرور زمان باعث افزایش سرعت مطالعه میشه و بازده بالامیره چون زمانی برای تلف کردن باقی نمیمونه با اینکه سرعت در مطالعه فاکتور مهمی هستش اما توجه کنید که این سرعت نباید به هیچ وجه از کیفیت مطالعه شما کم کنه مثلا در رشته تجربی زیست شناسی درس بسیار مهمی هستش و به دلیل شیوه مطالعه این درس، ممکنه سرعت پیشروی کم باشه اما در عین حال نتیجه ی خوبی در ازمون ها حاصل بشه؛ در این صورت اگه رسیدگی به این درس جوری نباشه که از زمان و کیفیت مطالعه درسای دیگه کم کنه.

میتونیم همچنان روش قبلی رو ادامه بدیم و در عوض به جای کم کردن از ساعت درسای دیگه به فکر بالابردن ساعت کل مطالعه باشیم تا به سایر دروس آسیبی نرسه اما اگه همین کندخوانی در مورد درسای کم اهمیت تر یا دروس عمومی باشه باید به فکر بالابردن سرعت و اصلاح شیوه مطالعه باشیم.

حل مشکل کندخوانی در کنکور ، مشاور کنکور , مشاوره کنکور , کنکور تجربی , کنکور ریاضی
تنظیم خواب کنکور بهتر,مشاور کنکور تجربی, مشاور کنکور ریاضی, رتبه برتر
رتبه برتر کنکور, رتبه برتر کنکور تجربی, مشاوره کنکور خواب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *