آموزش های کنکور, امتحانات نهایی, چگونه درس بخوانیم

با این راهکارها نتیجه کنکورت رو زیر و رو کن! | نحوه خواندن نهایی ها + منابع

سلام بچه ها حالتون چطوره ؟
خسته کنکور اردیبهشت نباشین همگییی.

خب خیلی هاتون این روزها بخاطر کنکور اردیبهشت دچار حس ناامیدی شدین و فکر میکنین توی کنکور امسال نتیجه ای نمیگیرین، اما میخوام چی بگم؟!
میخوام بگم بچه هااا شما هنوز ۲تا فرصت عالی پیش روتون دارین.
یکیش کنکور تیره که با یه استراتژی مناسب میتونید یه نتیجه فوق العاده عالی از کنکور تیرماه بگیرین و این میشه ۵۰٪ قضیه.
و یکی دیگه هم امتحانات نهاییه که میتونین از امتحانات نهایی هم یه نتیجه عالی کسب کنین که اصلا کار سختی نیست و اینم میشه ۵۰٪ دیگه قضیه.
پس بااین حساب هیچ جای ناامیدی برای شما نمیمونه دیگه و ۱۰۰٪ کنکورتون پیش روتونه که باید تمام تلاشتون رو کنین که بهترین نتیجه رو ازشون بگیرین و کنکور اردیبهشت رو هم به عنوان یه تجریه بهش نگاه کنین و ازش درس بگیرین و با یه تحلیل خوب و دقیق اشکالات و ضعف هاتون رو شناسایی کنین که توی این ۲ماه که اصلا زمان کمی نیست، هم مرور و جمع بندیتون رو داشته باشین و هم روی ضعف ها و اشکالاتتون تمرکز کنین و اونارو هم به نقطه قوتتون تبدیل کنین.

و حالا با انجام این ۴ راهکاری که بهتون میدم میتونین نتیجه کنکورتون رو زیر و رو کنین.

۱_ از اهمیت خیلی زیاد امتحانات نهایی غافل نشین.

همونطور که گفتم امتحانات نهایی ۵۰٪ کنکور شمارو شامل میشه و نمره عالی و تراز عالی گرفتن از این امتحانات تشریحی هم اصلا کار سختی نیس بنابراین این امتحانات رو خیلی جدی بگیرین و توجه ویژه ای هم به دروسی که ضریب بالایی دارن مثل ادبیات و دینی داشته باشین که با گرفتن نمرات عالی و تراز عالی از نهایی ها میتونین نتیجه کنکورتون رو خیلی خیلی بهتر کنین و از الان حتما حتما روزی ۳ ۴ ساعت عمومی رو توی برنامتون قرار بدین.

و اما در رابطه با نحوه خواندن برای نهایی ها که این روزها خیلی میپرسین باید بگم که؛
کتاب درسی اولین و مهم ترین منبع شما برای امتحانات نهایی هستش و باید توجه ویژه ای بهش داشته باشین.
و روش مطالعه کتاب درسی در بازه مرور برای امتحانات نهایی هم به دو صورته:
• باید کتاب درسی رو به صورت کامل و دقیق مطالعه کنین و توجه ویژه ای هم به مطالبی که در دور اول هایلایت کردین یا علامتشون زدین داشته باشین و از هیچ کدوم از تمرینات و مثال های کتابتون هم به سادگی نگذرین‌.
• همزمان با مطالعه کتابتون نمونه سوال هم حل کنین. به اینصورت که هر تستی رو که کار میکنین به کتاب درسی مراجعه کنین و مطلب مربوط به همون تست رو یک دور دیگه بخونین.
و اما خوندن خلاصه های خودتون هم کمک زیادی بهتون میکنه و بهتره که این خلاصه ها رو بصورت نموداری داشته باشین که بهتون یه ایدئولوژی برای حل هر سوال بده و نشون بده هر مطلب شامل چه زیر شاخه هاییه و مهم تر از اون نشون بده که نقشه راه منِ دانش اموز برای حل هر سوال باید چطوری باشه.

و اما راجب کتابکارهای موجود در بازار هم پرسیده بودین که چطوری میتونیم ازشون استفاده کنیم که بتونیم توی امتحانات نتیجه بهتری بگیریم.
خب بهتره یه بررسی منابع داشته باشیم باهم برای اینکه بدونین متناسب با سطحتون چه منبعی برای شما مناسبه و با کدوم منبع میتونین نتیجه بهتری بگیرین.

• سیرتا پیاز
اگه سطحتون توی درسی ضعیفه و نیاز دارین و به یه درسنامه کامل و کلی نمونه سوال؛
پیشنها من سیرتا پیازه و میتونه سطح شمارو از صفر به صد برسونه.

• ماجراهای من ودرسام
اگه سطحتون توی درسی متوسطه و حس میکنین نیاز دارین به یه کتاب کامل که کلی هم نمونه سوال خوب داشته باشه؛
پیشنهاد من ماجراهای من ودرسامه که میتونین باهاش سطحتون رو به راحتی ارتقا بدین.

• فرمول بیست
خب درسنامه این کتاب از سیرتا پیاز مختصرتره ولی درعوض نمونه سوالاتش بیشتره و سطح سوالاتش هم خوب و منطقیه؛
که طرفدارای این کتاب کم نیستن.

• شب امتحان
این کتاب همونطور که از اسمش مشخصه برای شب های قبل امتحان هست و واقعا معجزه میکنه چون کلی نمونه سوال داره که همه مطالب رو برات پوشش میده.

• لقمه مهروماه
این کتاب هم همونطور که از اسمش مشخصه یه کتاب جمع وجور برای مرور و جمع بندی درس هاست.

۲_ پراکنده خوانی نکنین‌.

از این شاخه به اون شاخه نپرین. یکسری مباحث پربازده رو انتخاب کنین و با یه برنامه منسجم و منظم پیش برین. این مباحث باید شامل مباحثی باشه که شما قبلا اون هارو خوندین ولی بخاطر مرور نکردن، فراموشتون شدن و حالا باید با یه بازیابی اون تسلطتتون رو بدست بیارین. یا مباحثی رو انتخاب کنین که ازشون سوالات زیادی مطرح میشه و شما با زمان گذاشتن روی این مباحث میتونین درصدتون رو خیلی بالا ببرین. و یا مباحثی که یادگیریشون خیلی راحت تره و خیلی سریع میتونین توی اون مباحث به تسلط برسین و سوالات اون قسمت رو پاسخ بدین‌.

۳_ از اصل پایستگی تست های کنکور غافل نشین.

شما با زدن تست های کنکور برای  مباحثی که انتخاب کردین هم روحیون رو سرجلسه کنکور افزایش میدین چون تیپ سوالات رو از قبل دیدین و هم میتونین از پس حل اون سوالات بربیاین چون مشابه سوالات رو از قبل کار کردین و اینطوری میتونین نمره اون سوال رو بگیرین و درصدتون رو افزایش بدین.

۴_ سعی کنین از همین الان یا هفته اول خرداد ازمون های ۳روز یکبار رو حتما شروع کنین.

بعد هم یه تحلیل عالی و دقیق انجام بدین و باتوجه به نقاط ضعفتون که از تحلیل ها بدست میارین، در فاصله بین ازمون ها، حتما در کنار مرور و جمع بندیتون روی این نقاط ضعف و اشکالاتتون هم کار کنین و درصورت نیاز براش درسنامه بخونین و تست بیشتر کار کنین.
و بچه ها برای کنکورهای ۳روز یکبار هم الویتتون کنکورهای خارج کشور سال ۹۸ تا سال ۴۰۲ باشه و بعد دوباره کنکورهای داخل سال ۹۰۸ تا ۴۰۲ چون اهمیت زدن کنکورهای خارج کشور خیلی بیشتر از داخله، هرچند تقریبا شبیه هم هستن ولی بخاطر سختی بیشتری که دارن بهتره اول اون هارو حل کنین‌. و میتونین از ازمون های جامع موسسات مختلف هم استفاده کنین که با تیپ های مختلف سوالات، با دیدهای متفاوت طراحا آشنا بشین و قدرت حل مسئله و تستتون رو بالا ببرین ولی خب حواستون باشه که الویتتون حل سوالات کنکور های سراسری چندسال اخیر باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *